Płatności dla małych gospodarstw 2024. Uwaga, zmiana terminu
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa poinformowała o zmianie terminu przesyłania wniosków o płatności dla małych gospodarstw 2024. Zmienił się także termin przesyłania dokumentów o dopłaty do gruntów wyłączonych z produkcji.
Pierwotny termin składania dokumentów ustalono na 31 sierpnia 2024 roku. Jednak w związku z tym, iż 31 sierpnia przypada w sobotę zdecydowano się na zmianę.
Nową datę składania wniosków o przyznanie płatności dla małych gospodarstw 2024 ustalono na 2 września 2024 roku. To samo tyczy się wniosków wysyłanych w ramach ekoschematu grunty wyłączone z produkcji. Nabór prowadzony jest wyłącznie drogą elektroniczną.
Spis treści
Kto może ubiegać się o płatność dla małych gospodarstw?
Jakie warunki trzeba spełnić, aby otrzymać płatności dla małych gospodarstw 2024 na rozwój małych gospodarstw? Aby ubiegać się o płatność dla małych gospodarstw, rolnicy muszą spełnić kilka kluczowych wymagań:
- Muszą mieć złożony wniosek o przyznanie dopłat bezpośrednich za 2024 rok.
- Łączna powierzchnia gruntów objętych podstawowym wsparciem dochodów musi wynosić co najmniej 1 ha.
- Powierzchnia użytków rolnych posiadanych na dzień 31 maja 2024 r. nie może przekraczać 5 ha.
Czytaj także: Maszyny Kubota udowodniły swoją niezawodność na Kubota Demo Tour 2024
Czytaj także: Kubota Demo Tour 2024 zakończony z rozmachem w Szczyrku
Płatności dla małych gospodarstw 2024. Ile można dostać?
Stawka płatności dla małych gospodarstw wynosi równowartość 225 euro na hektar powierzchni zatwierdzonej do podstawowego wsparcia dochodów.
Maksymalna kwota, którą można otrzymać, to równowartość 1125 euro, przeliczona na złote według kursu wymiany euro na złote, po uwzględnieniu ewentualnych kar oraz zmniejszeń.
Jak zlożyć wniosek o 225 euro?
Wnioski o płatności dla małych gospodarstw 2024 można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą aplikacji eWniosekPlus. Proces ten obejmuje:
- Uzupełnienie i wydrukowanie formularza.
- Wybranie w sekcji załączników dokumentu oznaczonego symbolem Z0296.
- Dodanie skanu wypełnionego i podpisanego wniosku.
Należy pamiętać, że dokumenty dostarczone osobiście do placówek ARiMR, jak również te wysłane za pośrednictwem ePUAP, poczty elektronicznej i tradycyjnej nie będą rozpatrywane.
Decyzja o przyznaniu płatności
Płatność dla małych gospodarstw przyznawana jest decyzją kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) właściwego według miejsca zamieszkania albo siedziby rolnika.
Procedura wycofania wniosku
Rolnicy mają możliwość wycofania wniosku o przyznanie płatności dla małych gospodarstw do dnia 31 sierpnia 2024 r. za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE). Podobnie jak w przypadku składania wniosku, termin ten jest nieprzekraczalny.
Podsumowanie
Płatność dla małych gospodarstw zastępuje wszystkie inne rodzaje płatności bezpośrednich. W tym także ekoschematy oraz obejmuje przejściowe wsparcie krajowe, płatności ONW, ekologiczne, rolno-środowiskowo-klimatyczne i zalesieniowe. Warto zatem skorzystać z tej możliwości, aby uzyskać dodatkowe wsparcie finansowe i usprawnić funkcjonowanie małych gospodarstw.
Rolnicy powinni więc jak najszybciej zająć się przygotowaniem i złożeniem odpowiednich dokumentów, aby nie przegapić tego ważnego terminu.
Źródło: MRIRW