Nowości w stajni Kubota
Na konferencji dla dealerów Kubota we francuskiej miejscowości Lille, 27 października zaprezentowano trzecią już serię ciągników MGX, oraz nową serię ciągników – M5001
Nowa seria zastępuje renomowane modele M8560 i M9960 i obejmuje dwa modele: 95 konny M5091, oraz 113 konny M5111. Sercem maszyn będzie czterocylindrowy, szesnastozaworowy, turbodoładowany silnik V3800 najnowszej generacji, spełniający normy emisli spalin Euro 4. Japoński koncern jest pierwszym producentem na rynku, który połączył aż pięć przyjaznych dla środowiska technologii: wtrysk wysokociśnieniowy Common Rail, układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), system recyrkulacji spalin z chłodzeniem wodą (EGR), filtr cząstek stałych (DPF) oraz katalizator utleniający (DOC).
Jak deklaruje producent, nowa seria będzie bazowała na prostych i sprawdzonych rozwiązaniach by zapewnić jak największą prostotę obsługi. Ciągniki będą jednak opcjonalnie wyposażone w uniwersalny sterownik magistrali ISOBUS, znany chociażby z flagowej serii M7001 japońskiego producenta. Na uwagę zasługuje również w pełni zsynchronizowana przekładnia o sześciu podstawowych przełożeniach, trzech zakresach reduktora oraz wzmocnieniem momentu obrotowego na każdym biegu, dzięki takiemu rozwiązaniu dostępne jest 36 przełożeń.
W nowej serii ulepszono również kabinę, którą wyposażono w szyberdach z przesuwną osłoną przeciwsłoneczną oraz wyprofilowane szyby. Przestronność to jeden z atutów Kuboty, tym razem producent ciągników z logo K na masce deklaruje niemal 360 stopniową widoczność
Trzecia generacja MGX
Seria MGX to jedna z najpopularniejszych propozycji firmy Kubota, trzecia generacja tej serii obejmuje pięć modeli: M95GX (104 KM), M105GX (111 KM), M115GX (123 KM), M125GX (133 KM) oraz M135GX o mocy (143 KM). Przy czym modele M95 i M105 pracują na jednostkach napędowych o pojemności 3,8l a pozostałe trzy na silniku 6,1L.
W stosunku do poprzedniej generacji zoptymalizowano krzywą momentu obrotowego ciągników, osiągając tym samym wydajność większą o 26%. Największą nowością serii MGX III jest pełna kompatybilność z magistralą ISOBUS, co pozwala na optymalizację kosztów w gospodarstwie. W nowej serii zastosowano również rozwiązania sprawdzone w poprzednich generacjach, jak chociażby system skrętu Bi-Speed Turn, który sprawia, że ciągniki serii MGX są najzwrotniejszymi maszynami tej klasy na rynku. Z poprzednich generacji przeniesiono ponadto ośmiobiegową skrzynię Power Shift, która pozwala na zmianę biegu pod obciążeniem. Przekładnia oferuje ponadto możliwość pracy w trybie automatycznym – w standardzie.
Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 4 (12) 2016 magazynu “Made in Kubota”.