Nie działa aplikacja IRZplus. „Trwają prace”
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa poinformowała 19 stycznia, iż nadal trwają prace nad usunięciem problemów z działaniem aplikacji IRZplus. O tym, że nie działa aplikacja IRZplus, rolnicy informowali już dwa tygodnie temu.
Treść komunikatu zamieszczonego przez ARiMR brzmi następująco: „trwają prace zmierzające do jak najszybszego usunięcia trudności związanych z korzystaniem z aplikacji IRZplus zgłaszanych przez jej użytkowników. Od wdrożenia nowego systemu – 9 stycznia 2023 r. – obserwuje się znaczną poprawę jego działania – zwiększenie wydajności i dostępności”.
Spis treści
Nie działa aplikacja IRZplus
Według informacji przedstawionych przez ARiMR, trudności z działaniem aplikacji wynikają z równoczesnego prowadzenia wielu złożonych procesów. Agencja wymienia, iż chodzi między innymi o migrację danych, jak również uruchomienie nowych rejestrów dla nieewidencjonowanych dotychczas gatunków zwierząt.
W komunikacie przedstawionym w ubiegły czwartek czytamy, iż eksperci z firmy zewnętrznej, którzy stworzyli system, pracują nad poprawieniem jego działania.
Jeśli rolnik zauważy, że nie działa aplikacja IRZplus, może zgłosić nieprawidłowości w działaniu. Wystarczy wysłać maila na adres: [email protected]. ARiMR wyjaśnia, iż w takim zgłoszeniu powinien się znaleźć opis problemu z dołączonym zrzutem ekranu komputera. Wszelkie informacje mogą przyczynić się do zdiagnozowania występujących trudności.
Czytaj również: Aplikacja IRZplus nie działa. Co mogą zrobić rolnicy?
Nowe przepisy, nowa aplikacja
Od dnia 6 stycznia 2023 roku obowiązują przepisy ustawy o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt. W związku z tym potrzebne było uruchomienie nowej aplikacji – IRZplus. Pozwala ona na składanie zgłoszeń dotyczących bydła, owiec, kóz, świń, drobiu, koniowatych, jeleniowatych i wielbłądowatych.
Aplikacja ta również umożliwia przeglądanie danych dotyczących zwierząt, zdarzeń zwierzęcych, zarejestrowanych działalności, złożonych dokumentów i przeprowadzonych kontroli na miejscu. Niestety po uruchomieniu pojawiły się problemy w działaniu aplikacji.
Co mogą zrobić rolnicy?
Kiedy wystąpiły problemy z aplikacją, ARiMR przypomniał o dwóch alternatywnych sposobach złożenia zgłoszeń. Pi pierwsze, jest to możliwe za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej Agencji dostępnych pod linkiem
https://www.gov.pl/web/arimr/dokumenty-dotyczace-identyfikacji-i-rejestracji-zwierzat. Z
Po drugie, jak pisze ARiMR, „w sytuacjach wyjątkowych, niewynikających z przyczyn leżących po stronie odpowiednio dokonującego zgłoszenia, składającego wniosek lub przekazującego informację – za pomocą środków komunikacji elektronicznej”. Za taką sytuację można uznać fakt, iż aplikacja IRZplus nie działa.
O jakie inne środki komunikacji chodzi? O platformę e-PUAP lub e-mail z dokumentem podpisywanym przez nadawcę podpisem elektronicznym. Ważne, by dokumenty były tak złożone, aby dało się potwierdzić tożsamość dokonującego zgłoszenia, składającego wniosek. A także, a by możliwe było potwierdzenie autentyczność tych zgłoszeń, wniosków i informacji.
Szczegóły tych wytycznych można znaleźć na stronie ARiMR.
Źródło: ARiMR