Najpopularniejsze ciągniki w Polsce. W tym segmencie Kubota ma 6 modeli
Jakie są najpopularniejsze ciągniki w Polsce? Rolnicy nad Wisłą najchętniej kupują ciągniki rolnicze o mocy od 100 do 130 KM. W tym segmencie mocy Kubota oferuje aż 6 modeli.
Z danych Agritrac wynika, że od początku roku do końca listopada zarejestrowano w Polsce dokładnie 12 399 nowych ciągników komunalnych, sadowniczych i rolniczych.
Wszystkich zainteresowanych ciągnikami Kubota serdecznie odsyłamy bezpośrednio na stronę internetową marki Kubota w Polsce.
Spis treści
Najpopularniejsze ciągniki w Polsce
Polscy rolnicy najczęściej wybierają nowe ciągniki w segmencie mocy od 100 do 130 KM. Takich maszyn w listopadzie zarejestrowano 197 sztuk. Natomiast od początku roku ciągników z tego segmentu mocy zarejestrowano już 2425 sztuk.
Warto wiedzieć, iż w najpopularniejszym w Polsce segmencie, Kubota proponuje aż 6 modeli nowoczesnych ciągników rolniczych w czterech podstawowych seriach.
Kubota serii M5002
W tej serii japońska firma proponuje model Kubota M5-112 z silnikiem o pojemności 3,8 l i mocy 114,8 KM. Taką moc osiąga silnik w ciągniku z kabiną. Natomiast w modelu Kubota M5-112 z ramą ROPS jego moc producent obniżył do 107,2 KM.
Ciągnik Kubota M5-112 charakteryzuje się wyjątkową zwrotnością. Dzięki zastosowaniu przekładni kątowej w przednim moście uzyskano niewielki promień skrętu i jednocześnie duży prześwit.
Kubota serii M6001 Utility
Seria M6001 Utility jest oferowana z dwoma rozstawami osi i z dwoma typami silników o pięciu poziomach mocy.
Maszyny z mniejszym rozstawem osi 2440 mm dostępne są z 4-cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 3,8 litra. Turbosprężarka i intercooler pozwalają na osiągnięcie mocy 104 lub 111 KM, a także 346 lub 379 Nm momentu obrotowego.
Z większym rozstawem osi (2685 mm) dostępny jest model M6-121 U. Do jego napędu służy silnik dobrze znany z większych modeli traktorów Kubota. To sprawdzona, niezawodna i trwała jednostka o pojemności 6,1 l. Czterocylindrowy motor rozwija moc 123 KM i 503 Nm momentu obrotowego.
Czytaj również: Pięć atutów ciągnika Kubota M6001 Utility
Kubota serii M6002
Ciągniki tej serii oferowane są w wariantach o mocy 123, 133 i 143 koni mechanicznych. Uzyskiwana jest ona z czterocylindrowego silnika o pojemności skokowej 6,1 l. W segmencie ciągników o mocy 100-130 KM mieści się więc model M6-122 o mocy 123 KM. Dzięki funkcji Power Boost można ją jednak chwilowo podnieść do 143 koni.
Kubota serii M6002 to idealny ciągnik do pracy z ładowaczem czołowym. Dlatego też Kubota proponuje do ciągnika serii M6002 aż 5 modeli dopasowanych ładowaczy czołowych. Udźwig do 2400 kg i szeroki wybór osprzętu w połączeniu ze zwrotnością ciągnika pozwalają na wydajną i komfortową pracę nawet na ograniczonej przestrzeni.
Kubota serii M7003
Ciągniki Kubota serii M7003 to najmocniejsze maszyny japońskiej marki. W skład serii M7 wchodzą trzy modele. Najmniejszy z nich, czyli Kubota M7-133, mieści się w górnej granicy mocy segmentu najpopularniejszych nowych ciągników w Polsce.
Czterocylindrowy silnik 6.1 w modelu Kubota M7-133 osiąga moc 130 KM, ale dzięki Power Boost chwilowo można ją zwiększyć o 20 KM. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni Power Shift z biegami pełzającymi i możliwością zmiany przełożeń pod obciążeniem.
Rozwiązania zastosowane w ciągniku Kubota M7-133 pozwalają na osiągnięcie maksymalnej wydajności w pracy. Instalacja hydrauliczna o wydatku 122 l/min oraz tylny TUZ o udźwigu 9400 kg sprawiają, iż nawet praca z ciężkimi implementami nie stanowi problemu. Warto też dodać, że przedni TUZ o udźwigu 3900 kg jest wyposażeniem seryjnym.
Najpopularniejsze ciągniki w Polsce i czyste silniki Kubota
Oczywiście wszystkie silniki wymienionych modeli spełniają rygorystyczną normę emisji spalin Stage 5. Konstruktorzy uzyskali ten świetny rezultat dzięki zastosowaniu szeregu nowoczesnych rozwiązań.
Pakiet obejmuje – po pierwsze wtrysk typu common rail, po drugie filtr DPF. Silniki – w zależności od modelu – są wyposażone także w: katalizatory utleniające DOC, układy selektywnej redukcji katalitycznej SCR, a także układy EGR.
Czytaj również: Silniki Kubota. 100 lat historii na stulecie silników