Najlepszy serwis Kubota. Poznaj laureatów „Testu wiedzy mechanika”
Kubota nieprzerwanie podnosi kwalifikacje i poszerza wiedzę zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych, by zapewnić użytkownikom japońskiej marki najlepszą obsługę. Od wielu lat mechanicy, którzy pracują w autoryzowanych serwisach Kubota, stale pogłębiają swoją wiedzę podczas regularnych szkoleń. Ponadto trzy lata temu Kubota uruchomiła specjalną platformę szkoleniową Kubota University. Zaś od dwóch lat organizuje „Test wiedzy mechanika”. Niedawno poznaliśmy laureatów drugiej edycji tego przedsięwzięcia.
Zacznijmy jednak od początku. A to dlatego, że „Test wiedzy mechanika” jest zwieńczeniem długiego procesu, dzięki któremu mechanicy Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota poszerzają swoje kwalifikacje i rozwijają doświadczenie niezbędne do codziennej pracy.
Serwisowanie i obsługa nowoczesnego ciągnika wymagają bardzo dużej wiedzy specjalistycznej. Dlatego Kubota podejmuje wiele starań, żeby tę wiedzę ugruntować na najwyższym poziomie. Bo tylko taka wiedza może zapewnić najwyższy poziom jakości obsługi maszyn komunalnych oraz ciągników rolniczych.
– To dla nas bardzo ważne, aby mechanicy zdobywali wiedzę, aby zwiększali swoje umiejętności, ponieważ ma to wpływ na ich codzienną pracę i obsługę klientów – powiedział Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota w Polsce, po uroczystości wręczenia nagród najlepszym serwisantom.
Troska o maszyny, dbałość o detale jest dla Kuboty niezwykle ważna. – Tylko profesjonalny serwis, dysponujący odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, zdobywanym przez wiele lat, pozwoli w najlepszym stopniu zadbać o maszynę, jej efektywną i ekologiczną pracę. To samo dotyczy korzystania z oryginalnych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych, bo tylko one gwarantują idealne dopasowanie do nowoczesnych konstrukcji maszyn marki Kubota” – powiedział Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota w Polsce, zapytany o przez portal traktorykubota.pl o proces poszerzania wiedzy serwisantów.
Spis treści
Serwis Kubota i Kubota University
Owa dbałość o detale to efekt między innymi takich przedsięwzięć, jak Kubota University. Od wielu lat mechanicy, którzy pracują w Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota, stale pogłębiają swoją wiedzę podczas regularnych szkoleń. Początkowo miały one formę klasyczną, stacjonarną. Od trzech lat szkolenia mechaników Kubota są realizowane zdalnie przez internet, na platformie Kubota University.
– Z racji sytuacji pandemicznej Kubota przekształciła system kształcenia pracowników autoryzowanych serwisów na formę online. Zwieńczeniem takiego całorocznego cyklu szkoleń jest od 2021 roku konkurs „Test wiedzy mechanika” – powiedział Edward Cyc.
Idea “Testu wiedzy mechanika” pojawiła się z potrzeby wyjścia naprzeciw oczekiwaniom użytkowników marki Kubota, którym Kubota chce zapewnić najwyższą jakość serwisu i związaną z tym potrzebę użytkowania oryginalnych części zamiennych Kubota oraz materiałów eksploatacyjnych
Pierwsza edycja „Testu wiedzy mechanika”
Pierwszy „Test wiedzy mechanika”, który był ukoronowaniem całorocznego cyklu szkoleniowego, odbył się w 2021 roku. Mechanicy, którzy wzięli w nim udział, musieli wówczas odpowiedzieć na 55 pytań związanych z budową i praca maszyn Kubota.
Uczestnicy testu zaprezentowali wysoki poziom wiedzy, a wyniki testu były bardzo wyrównane.
– Wysoki poziom odpowiedzi jest dla nas źródłem ogromnej satysfakcji i wielce nas cieszy. O zwycięstwie w konkursie decydowały minimalne różnice – mówił wówczas Andrzej Sosiński, szef marketingu marki Kubota w Polsce.
Kolejna edycja testu potwierdziła wysoki poziom wiedzy mechaników z Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota, bowiem konkurencja w obu kategoriach testu była niezwykle wyrównana.
Druga edycja testu
Druga edycja „Testu wiedzy mechanika” podobnie jak szkolenia, odbywa się online. Tak samo, jak przed rokiem, konkurs podzielono na dwie kategorie – dla działu serwisu komunalnego i działu serwisu rolniczego. Mechanicy musieli odpowiedzieć na 40 pytań technicznych dotyczących maszyn Kubota. Czas na udzielenie odpowiedzi był krótki, ograniczony do 20 minut. A więc na jedno pytanie mechanicy mogli przeznaczyć średnio 30 sekund. Świadczy to o dużej wiedzy mechaników, co z pewnością ucieszy użytkowników maszyn Kubota, którzy powierzają opiekę nad nimi takim fachowcom.
W teście wzięło udział aż 80 proc. mechaników z Autoryzowanych Punktów Serwisowych. Najlepsi mechanicy Kubota zostali wyłonieni pod koniec grudnia 2022. W lutym 2023 roku odbyła się uroczystość wręczenia nagród.
– Poziom wiedzy uczestników drugiej edycji testu był wysoki i bardzo wyrównany. O zwycięstwie decydowała więc często szybkość udzielenia odpowiedzi – podkreślił podczas wręczenia nagród laureatom Grzegorz Sadowski, specjalista ds. szkoleń technicznych Kubota.
Najlepszy serwis Kubota
Drugą edycję testu w kategorii ground care zdominowali mechanicy Autoryzowanego Punktu Serwisowego firmy Pilar-Tech z Posądzy. W tym autoryzowanym serwisie Kubota pracuje trzech najlepszych w kraju mechaników, laureatów konkursu „Test wiedzy mechanika 2022”.
Pierwsze miejsce zdobył pan Piotr Porębski, uzyskując wynik 90% poprawnych odpowiedzi. Wynik 90% poprawnych odpowiedzi, jednak z odrobinę gorszym czasem udzielania odpowiedzi, uzyskał pan Tomasz Ryński. Zajął on tym samym drugie miejsce w kategorii ground care. Trzecie miejsce, również z wynikiem 90% zdobył Paweł Kolawa. Warto dodać, że pan Piotr Porębski zajął też trzecie miejsce w kategorii agro.
– Pracuję głównie z ciągnikami rolniczymi, ale zajmuję się też maszynami komunalnymi Kubota. Przez siedem lat pracy zdobyłem doświadczenie, które pozwoliło mi na zajęcie pierwszego miejsca testu wiedzy ground care i zajęcie trzeciego miejsca w konkursie Agro. Wysoką lokatę w konkursie uzyskałem również dzięki regularnemu uczestniczeniu w szkoleniach organizowanych przez firmę Kubota – powiedział tuż po wręczeniu nagrody Piotr Porębski, serwisant z Pilar-Tech.
Jeszcze większym doświadczeniem od pana Piotra może pochwalić się pan Paweł Kolawa. Jego staż pracy wynosi piętnaście lat.
– Jestem bardzo zadowolony. Dzięki pracy w firmie Pilar-Tech przez piętnaście lat zdobyte doświadczenie i wiedza pozwoliły mi uzyskać bardzo dobry wynik, czyli trzecie miejsce w teście wiedzy mechanika grond care – powiedział Paweł, Kolawa, serwisant Pilar-Tech.
Szef serwisu Kubota w Polsce, Edward Cyc, przybył osobiści do siedziby firmy Pilar-Tech, by wręczyć wyróżnienia najlepszym mechanikom.
Czytaj również: Diler Kubota Pilar-Tech. Na miarę XXI wieku
Kategoria agro
W kategorii agro „Testu wiedzy mechanika” triumfował autoryzowany diler Kubota, firma Kunert Poladowo. Drugie miejsce przypadło autoryzowanemu serwisowi Kubota, firmie ALDO. Na trzecim miejscu Pilar-Tech. U tych dilerów można spotkać mechaników o największej wiedzy na temat obsługi ciągników rolniczych Kubota.
Warto jednak podkreślić, że każdy autoryzowany serwis Kubota zatrudnia specjalistów najwyższej klasy. Dzięki temu klienci z pełnym zaufaniem mogą oddawać swoje maszyny w ręce kompetentnych mechaników. Korzystanie z usług autoryzowanych serwisów marki Kubota jest gwarancją niezawodności i trwałości maszyn.