Kubota serii M6001 Utility. Jakie są najpopularniejsze modele?
Ciągnik Kubota serii M6001 Utility pojawił się na naszym rynku w połowie ubiegłego roku. Kilka miesięcy wystarczyło, aby zyskał popularność wśród polskich rolników. Jakie są najpopularniejsze modele tej serii? Odpowiedź poniżej.
Wiemy już jaki model Kubota serii M6001 Utility jest najczęściej wybierany przez polskich użytkowników. Z danych Agritrac wynika, że ubiegłym roku oraz styczniu 2023 polscy rolnicy najczęściej kupowali ciągnik Kubota M6-121 Utility. Został on jest liderem sprzedaży maszyn tej serii
Spis treści
Wszechstronna Kubota serii M6001 Utility
Najchętniej kupowana Kubota ma pod maską sprawdzony, trwały i niezawodny czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 6,1 l. Jednostka wyposażona z turbosprężarkę oraz intercooler osiąga moc 123 koni mechanicznych i rozwija 503 Nm momentu obrotowego. To oczywiście nie koniec możliwości tego wytrzymałego silnika. W modelach Kubota M6-131 U oraz M6-141 U silnik tego samego typu rozwija moc 133 lub 143 KM i dysponuje 544 lub 566 Nm momentu obrotowego.
Kubota w serii M6001 Utility oferuje jednak aż 5 modeli. Prócz ciągników z silnikiem 6.1 są bowiem dostępne także traktory z czterocylindrowym silnikiem o pojemności 3,8 l. Jest on dostępny w dwóch poziomach mocy. W modelu Kubota M6-101 U osiąga on 104 KM, a w modelu M6-111 U moc wynosi 111 KM. Oba modele ciągnika mają też mniejszy rozstaw osi, który wynosi 2440 mm. W przypadku ciągników z większym silnikiem rozstaw osi sięga 2685 mm.
Czytaj również: Pięć atutów ciągnika Kubota M6001 Utility
Ciągnik przyjazny dla środowiska
Rzecz jasna oba typy silników spełniają aktualnie obowiązującą wyśrubowaną normę emisji spalin Stage V. Konstruktorzy uzyskali ten świetny rezultat dzięki zastosowaniu szeregu nowoczesnych rozwiązań. Pakiet obejmuje – po pierwsze wtrysk typu common rail, po drugie katalizator utleniający DOC i po trzecie układ selektywnej redukcji katalitycznej SCR.
W układzie wydechowym znalazł się również filtr cząstek stałych DPF. Konstruktorom Kuboty udało się jednak znacznie wydłużyć interwały serwisowe tego układu. W mniejszym silniku filtr DPF wymaga serwisu po 6000 godzin. W większym filtr należy serwisować po 8000 godzin pracy.
Czytaj również: Kubota M6001 Utility. Traktor na każdą kieszeń
Ciągnik Kubota z oszczędnym silnikiem
Oba silniki maksymalny moment obrotowy osiągają już przy niewielkiej prędkości obrotowej 1500 obr./min. Co ważniejsze, około 90 procent maksymalnego momentu obrotowego jest dostępna już przy 1000 obr./min. Płaska krzywa przebiegu ich momentu obrotowego jest gwarancją efektywności. Krótko mówiąc osiągają wysoką wydajność przy niskich obrotach i tym samym niskim zużyciu paliwa.
Ciągniki Kubota serii M6001 Utility są dostępne z systemem Work Cruise. Rozwiązanie to służy utrzymaniu stałej prędkości obrotowej silnika w momencie wzrostu jego obciążenia. System Work Cruise jest szczególnie przydatny, gdy konieczne jest precyzyjne utrzymanie obrotów WOM i stałej prędkości jazdy.
W ciągniku Kubota M6001 Utility można także korzystać z możliwości zaprogramowania prędkości obrotowej silnika oraz oraz ustawienia jej maksymalnego poziomu. W pamięci maszyny można zapisać dwie prędkości robocze. To oszczędność czasu i większy komfort pracy. Zadany poziom obrotów można bowiem osiągnąć natychmiast bez potrzeby regulowania ich przepustnicą. Ogranicznik prędkości obrotowej pozwala natomiast uniknąć niebezpieczeństwa osiągnięcie nadmiernej prędkości z załączonym WOM. W efekcie pomaga utrzymać optymalne zużycie paliwa i chroni jednostkę napędową przed przyśpieszonym zużyciem.
Czytaj również: Najpopularniejsze ciągniki Kubota w Polsce