Kubota nie zwalnia tempa
Pierwsze półrocze 2014 r. już dawno za nami, marka Kubota cały czas utrzymuje doskonałe czwarte miejsce. Udział w rynku ciągników rolniczych japońskiego producenta sukcesywnie rośnie, a pozycja popularnego L5040 pozostaje niezachwiana.
Spis treści
Kubota L5040
1. miejsce
Sprzedaż nowych ciągników sadowniczych z uwzględnieniem modeli sadowniczych z uwzględnieniem modeli styczeń-sierpień 2014/styczeń-sierpień 2013 r.
Wzrost sprzedaży o 112,5%
udział w rynku 22,5%
wzrost o 8,36%
4. miejsce
Sprzedaż nowych ciągników rolniczych z uwzględnieniem marek styczeń-sierpień 2014/styczeń-sierpień 2013 r.
Wzrost sprzedaży o 138,8%
udział w rynku 9,1%
wzrost o 5,51%
Do końca sierpnia br. marka Kubota zarejestrowała 917 ciągników. Z takim wynikiem japoński producent zajmuje obecnie pewne czwarte miejsce. Tę silną pozycję udało się potwierdzić także w samym sierpniu, kiedy to marka otarła się o podium. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że pomarańczowe ciągniki na stałe zadomowiły się w polskich gospodarstwach. Kubota konsekwentnie zdobywa rynek i nic nie wskazuje na zmianę tego trendu.
Pierwsze podium
To co jeszcze rok temu wydawało się niemożliwe, dziś zaczyna nabierać bardzo realnych kształtów. Historyczne, bo pierwsze na polskim rynku podium, marka Kubota ma już za sobą. Trzecie miejsce w czerwcu br. i 134 zarejestrowanych maszyn nie jest kwestią przypadku. To wynik bardzo konsekwentnych działań japońskiej marki, która cały czas udoskonala swoje produkty. – Działamy zgodnie z japońską filozofią, zwaną kaizen. Oznacza ona ciągłe doskonalenie poprzez wprowadzanie drobnych zmian. Wsłuchujemy się w głosy użytkowników naszych maszyn, czyniąc je krok po kroku, bardziej niezawodnymi. Dotyczy to wszystkich naszych produktów – mówi Andrzej Sosiński, Specjalista ds. Marketingu w firmie Kubota.
Sprzedaż ciągle rośnie
Udział marki Kubota w rynku ciągników rolniczych stale się powiększa. Do końca sierpnia br. wynosił on 9,1% proc. co stanowi wzrost o 5,51% proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. – Sukces cieszy, ale nie osiadamy na laurach. Nasz cel to nie tylko utrzymanie znakomitej pozycji, ale także sukcesywny wzrost sprzedaży i uzyskanie stałego miejsce na podium wśród producentów ciągników rolniczych – podkreśla Michał Poźniak, Szef Działu Sprzedaży marki Kubota. – W testach takich jak przeprowadzona przed miesiącem 24-godzinna orka ciągnikiem M135GX udowadniamy, że nasze maszyny to gwarancja niezawodności w przystępnej dla polskiego rolnika cenie – dodaje Michał Poźniak. Nie pozostaje to bez echa. Tuż po zakończeniu testu, jeden z uczestniczących w nim rolników, zdecydował się na zakup właśnie największej z dotychczas oferowanych pomarańczowych maszyn – M135GX.
„L” jak LIDER
Miesiąc po miesiącu ciągnik Kubota L5040 notuje najwyższą sprzedaż wśród wszystkich oferowanych na rynku traktorów. Dobra passa trwa nieprzerwanie od kwietnia br., kiedy to L5040 objął pozycję lidera. Od początku roku zarejestrowano już 289 sztuk tego popularnego sadownika. Skąd takie dobre wyniki sprzedaży? Wyjaśnia Jakub Czerwiak, Specjalista ds. Produktu w firmie Kubota.
– Nasi klienci doceniają model L5040 przede wszystkim za prostotę i mechanikę zastosowanych rozwiązań: dzięki wtryskowi pośredniemu ciągnik jest oszczędny, dzięki przekładni kątowej – niesamowicie zwrotny. Prosty ciągnik oznacza oszczędności w trakcie jego eksploatacji. Jest to więc mała maszyna o ogromnym potencjale, która dzięki dużej mocy (51KM) czterocylindrowego silnika, sprawdza się idealnie jako ciągnik pomocniczy w dużych gospodarstwach oraz jako główny w mniejszych, zastępując z powodzeniem 30-tki i 60-tki. Kubota L5040 to ciągnik skrojny na miarę każdego gospodarstwa.
Tekst archiwalny. Pochodzi z nr 3 (3) 2014 magazynu “Made in Kubota”.