Kubota M7003 z największym na świecie 4-cylindrowym silnikiem
Legendarny, niezawodny, a także nadzwyczaj długowieczny. Taki jest silnik montowany w ciągnikach Kubota M7003. Ma nie tylko największą pojemność skokową w swojej klasie. Silnik ten jest największym na świecie produkowanym seryjnie 4-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym montowanym w ciągnikach rolniczych.
We flagowym ciągniku Kuboty serii M7003 znajdziemy najbogatsze wyposażenie, a także legendarny czterocylindrowy silnik, który ma atuty silników 6-cylindrowych, ale nie ma ich wad.
Spis treści
Silnik w Kubota M7003 największy na świecie
Jak już wspomnieliśmy, silnik montowany w traktorach Kubota M7003 jest największym na świecie produkowanym seryjnie 4-cylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym montowanym w ciągnikach rolniczych.
To nowoczesne, bardzo wydajny 6,1-litrowe wysokoprężny silniki, który jest własną konstrukcją Kubota i osiągają następującą moc: 130 KM w Kubota M7133, 150 KM w Kubota M7153, a także 170 KM w modelu Kubota M7173.
Moc to nie wszystko. Silnik może pracować z podwyższoną mocą – nawet o 20 KM – dzięki funkcji PowerBoost. Zgodnie z zasadą, że nic nie zastąpi dużej pojemności, moc w silniku czerpana jest przede wszystkim z ogromniej pojemności skokowej. Traktor nie jest więc wysilony, a to gwarancja nie tylko długowieczności, ale przede wszystkim niezawodności.
Moc i ekologia
Co jeszcze gwarantuje nowoczesny silnik? Po pierwsze odpowiedni zapas mocy i znaczny moment obrotowy (do 711 Nm). Po drugie korzystną krzywą przebiegu, którą zapewniają wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Co więcej mamy tu także zredukowanym poziomie hałasu oraz wibracji.
Jeszcze kilka słów o jednostce napędowej oznaczonej symbolem V61108 TIEF5. Jest to sprawdzona konstrukcja, którą od momentu debiutu serii M7003 poddano wielu modyfikacjom. Dzięki nim poprawiła się jej wydajność i obniżyło zużycie paliwa. Co ważne udało się także ograniczyć emisję szkodliwych związków w spalinach.
To nie koniec. Silnik Kubota z nawiązką spełnia rygorystyczną normę emisji spalin Stage V, a to dlatego, że połączono tu precyzyjny wtrysku paliwa systemu common rail z układem recyrkulacji spalin, innowacyjnym katalizatorem SCR, a także filtrem cząstek stałych DPF sprawiło.
Skrzynia biegów Power Shift
Jak zapewne wiedzą fani Kuboty, moc przenoszona jest na koła poprzez zautomatyzowaną skrzynię biegów Power Shift. Przekładnia ta pozwala wybierać spośród 54 biegów do jazdy do przodu i 27 do tyłu.
Warto w tym miejscu dodać, że reduktor biegów pełzających jest w tym przypadku wyposażeniem seryjnym. A ponadto Power Shift posiada również dwa tryby zautomatyzowanej zmiany przełożeń: polowy do prac uprawowych i transportowy do szybkiej jazdy szosowej.
System Xpress Restart
Co jeszcze? Na pewno należy wspomnieć tu o systemie Xpress Restart. Pozwala on zatrzymywać ciągnik Kubota bez konieczności wciskania pedału sprzęgła, a to podnosi funkcjonalność traktora.
Czym jest Kubota Variable Transmission?
Należy wspomnieć, że w najmocniejszym ciągniku Kubota M7173 Premium KVT zamiast skrzyni biegów Power Shift, pojawia się bezstopniowa przekładnia KVT, czyli Kubota Variable Transmission. To ona w idealny sposób wykorzystuje moment obrotowy, a także dobiera prędkość do aktualnych warunków pracy, a to pozwala osiągnąć maksymalną wydajności.