Kubota Insight Programme 2024 za nami. Zobacz podsumowanie
Zakończył się tegoroczny Kubota Insight Programme, czyli unikalna inicjatywa marki Kubota, której celem jest zebranie opinii o ciągnikach przez japońskich inżynierów w celu ulepszania pomarańczowych maszyn. W tym roku KIP zagościł w Polsce już po raz dziewiąty.
– To niezwykle ważne wydarzenia w kalendarzu, bo do Polski przyjeżdżają japońscy inżynierowie z centrali Kubota w Osace. Jedna osoba zajmująca się częściami zamiennymi, druga zajmująca się serwisem, a także przedstawiciel Kubota Farm Machinery, czyli fabryki produkującej ciągniki – powiedział Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota w Polsce. – To mój dziewiąty KIP, ale warto dodać, że był to także piętnasty KIP na terenie Europy, cieszy więc, że japońscy inżynierowie tak chętnie wybierają nasz kraj.
Idea Kubota Insight Programme wypływa bezpośrednio z japońskiej filozofii kaizen, która od początku przyświeca marce Kubota. Zgodnie z myślą przewodnią tej idei marka Kubota dąży do doskonałości przez ciągły rozwój i doskonalenie swoich maszyn. A ponadto także poprzez podnoszenie kwalifikacji swojego personelu, w tym zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota na całym świecie.
– Marka Kubota jest ceniona za swoją wyjątkową niezawodność. Wynika ona z głębokiego zaangażowaniu naszych inżynierów i zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kubota w ciągły proces zdobywania i doskonalenia wiedzy. Bezpośrednie spotkania w ramach KIP, przekładają się na legendarną już japońską niezawodność i efektywność podczas codziennej pracy. Użytkownicy to widzą i od lat ufają marce Kubota – powiedział Michał Poźniak, Dyrektor Zarządzający Kubota (Deutschland) GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.
Spis treści
Pięć dni KIP w trzech lokalizacjach
Pierwsze spotkania w ramach Kubota Insight Programme 2024 odbyło się 5 i 6 lutego, a ich gospodarzem był diler Kubota firma Adrol. Spotkanie miało miejsce w Wiśniewie koło Zambrowa. Następnie japońscy inżynierowie udali się na Lubelszczyznę do dilera Kubota firmy Techmlek do Pałecznicy Kolonii koło Lubartowa. Tutaj w dniach 7-8 lutego 2024 roku odbyły się testy ciągników zarówno na placu dilera, jak i w gospodarstwie użytkowników Kubota. Ostatnim przystankiem 9 lutego była Małopolska. Tutaj goście z Japonii zawitali do dilera Kubota firmy Pilar-Tech do Posądzy.
Przeczytaj także: Diler Kubota Adrol gościł inżynierów Kubota z Japonii
Zobacz także: Diler Kubota Techmlek drugim gospodarzem KIP 2024
Czytaj także: Diler Kubota Pilar-Tech gościł ostatni etap KIP 2024
Jednym z głównych zadań inżynierów z Japonii podczas KIP były testy ciągników Kubota używanych w Polsce. – Sprawdzałem ciągniki podczas Kubota Insight Programme 2024 w Polsce. Efektem mojej pracy i zebranych informacji ma być ulepszenie naszych maszyn. Z całym przekonaniem mogę powiedzieć, że ciągniki, które sprawdziliśmy w ramach KIP są w naprawdę dobrej kondycji. Uważam, że serwisy Kubota w Polsce pracują naprawdę dobrze – powiedział Yuki Kitanaga z Kubota Farm Machinery, czyli fabryki produkującej ciągniki Kubota serii 7003.
Przeczytaj więcej także na AgroFakt.pl: Kubota Insight Programme 2024 w Techmlek. Zobacz wideo!
Podczas wizyt w ramach KIP 2024 japońscy inżynierowie maszyn Kubota spotykali się bezpośrednio z użytkownikami marki Kubota. Wszystko po to, aby wysłuchać ich opinii i zebrać cenne informacje. Posłużą one później do jeszcze lepszego dostosowania maszyn Kubota do potrzeb rolników. Ten model pracy wpisuje się w tradycyjny japoński system filozofii, skoncentrowany na ciągłym doskonaleniu ciągników i maszyn.
Nowa formuła KIP
– W tym roku zmieniliśmy odrobinę formułę Kubota Insight Programme. Rok temu postawiliśmy na formę dnia otwartego u dilerów Kubota. Dlatego też wszystkie wydarzenia odbywały się w siedzibie dilerów. W tym roku zarówno u dilera Kubota Adrol, jak i w Techmleku, pierwszy dzień to testy na miejscu, drugi to wyjazdy do gospodarstw – wyjaśnia Szef Serwisu Kubota w Polsce.
Jednak KIP nie tylko pomaga zebrać opinie o maszynach Kubota zarówno od dilerów, jak i właścicieli maszyn. Jak mówi Edward Cyc ta inicjatywa udowadnia, że Kubota dba o użytkowników. – Widzą oni, dzięki KIP, zaangażowanie Kubota w proces nieustannego ulepszania maszyn. Bo te informacje, które tutaj w Polsce zdobędą japońscy inżynierowie, przydadzą się tam w Japonii, bezpośrednio w fabryce, by jeszcze bardziej ulepszyć produkty Kubota – mówi Edward Cyc.
Kubota Insight Programme i wysoka jakość serwisu
To jednak nie wszystko, regularne spotkania w ramach KIP podkreślają znaczenie utrzymania wysokiego standardu obsługi serwisowej. Podczas swoich wizyt w Polsce, specjaliści z Osaki mają okazję bezpośrednio obserwować proces serwisowania ciągników marki Kubota. Co więcej, wspólnie z zespołami z Autoryzowanych Punktów Serwisowych, przeprowadzają oni szereg testów. W tym na przykład testy hamowni z ciągnikiem Kubota.
W tym miejscu warto również wspomnieć, że eksperci Kubota zalecają co najmniej jedną wizytę serwisową rocznie. Jest to kluczowe dla zapewnienia, że maszyny pracują z maksymalną efektywnością i mogą służyć swoim właścicielom przez długie lata.
Ponadto spotkania w ramach Kubota Insight Programme to także okazja do wymiany wiedzy. Japońscy inżynierowie dokładnie sprawdzając ciągniki Kubota i omawiając sposoby ich serwisowania oraz eksploatacji, dzielą się unikatową wiedzą z polskimi serwisantami. To zaś ma przełożenie na wysoką jakość serwisu.
Test wiedzy mechanika
Ponadto Kubota podejmuje dodatkowe kroki w celu zwiększenia kompetencji i wiedzy swoich Autoryzowanych Punktów Serwisowych. Od trzech lat organizuje konkurs „Test wiedzy mechanika”.
Na początkowym etapie wymagane jest od uczestników ukończenie specjalnych kursów, które dotyczą różnorodnych aspektów działalności serwisowej. Następnie, w drugiej fazie konkursu, uczestnicy są testowani w ramach dwóch różnych kategorii – serwisu komunalnego oraz serwisu rolniczego. Stają przed wyzwaniem odpowiedzenia na 40 specjalistycznych pytań technicznych odnoszących się do urządzeń marki Kubota.
Kubota Insight Programme jest okazją do oficjalnego wręczenia nagród najlepszym mechanikom, którzy zajęli czołowe miejsca w teście. W tym roku aż pięć miejsc na podium – zarówno w kategorii ground care jak i agro – zdobyli serwisancie dilera Kubota firmy Pilar-Tech.
Ekipa Pilar-Tech zgarnęła pierwsze i drugie miejsce kategorii agro. Trzecie miejsce dobył mechanik z serwisu dielera Kubota firmy Techmlek. W kategorii ground care natomiast drużyna Pilar-Tech zajęła wszystkie trzy miejsca na podium.