Przegląd maszyn

Elektryczne wozidło gąsienicowe Kubota KC70-4e

5
(1)

Gama kompaktowych maszyn napędzanych silnikami elektrycznymi jest coraz większa. Po elektrycznej ładowarce firma opracowała kompaktowe elektryczne wozidło gąsienicowe Kubota KC70-4e.

Elektryczne wozidło gąsienicowe Kubota serii KC70H-4e jest dostępne w dwóch wariantach. Oprócz standardowego KC70H-4e, oferowany jest także wariant KC70VSL-4e, który jest wyposażony w dodatkową łyżkę samozaładowczą. Dzięki takiemu rozwiązaniu na placu budowy nie jest potrzebna żadna dodatkowa maszyna do załadunku wozidła.

W obu modelach montuje się po dwa silniki elektryczne. Są one zasilane prądem zmiennym 120Ah o napięciu 48V. Stopień ochrony elementów elektrycznych pozwala używać elektryczne wozidło gąsienicowe również w środowisku o wysokim stopniu wilgotność. A więc takim, jakie często spotykamy na budowach.

Podstawowe parametry obu elektrycznych maszyn budowlanych są podobne jak w wersji z napędem dieslowskim. Maksymalna wysokość wywrotu wynosi 450 lub 419 mm (w wersji VSL). Pojemność skrzyni ładunkowej sięga maksymalnie 0,34 m3, a jej ładowność to 700 kg.

Wozidło o kompaktowych wymiarach

Model elektrycznego wozidła gąsienicowego Kubota KC70H-4e w wersji VSL jest wyposażony w regulowane podwozie. Dzięki możliwości regulacji maszynę można łatwo i szybko dostosować do różnych warunków pracy. Przy wsuniętym podwoziu gąsienicowym całkowita szerokość maszyny wynosi tylko 758 mm, a przy całkowicie wysuniętym podwoziu dla większej stabilności sięga ona 1058 mm. Model w wersji bez łyżki samozaładowczej ma stałą szerokość 750 mm.

Niewielka masa obu maszyn 725 lub 815 kg (VSL) i niewielkie wymiary umożliwiają wykorzystanie wozidła także we wnętrzu budynków. Maksymalna wysokość 1358 mm i szerokość 750 (lub 758 mm) pozwala na manewrowanie w miejscach o graniczonym prześwicie i przejazd przez drzwi wewnętrzne w budynkach.

 

Elektryczne wozidło Kubota KC70H-4e ma ładowność identyczną jak wersje z napędem spalinowym.
Dzięki niewielkim wymiarom kompaktowe wozidło Kubota idealnie sprawdzi się we wnętrzu budynków. Fot. Kubota

 

Elektryczne wozidło gąsienicowe Kubota z wydajnym akumulatorem

W obu wersjach elektrycznego wozidła gąsienicowego KC70H-4e montuje się wydajny akumulator litowo-jonowy. Pracuje on przy napięciu nominalnym 48V DC (prąd stały), czyli urządzenia należą do maszyn z zakresu niskonapięciowego.

Bateria elektrycznego wozidła gąsienicowego Kubota zapewnia minimum 3000 cykli ładowania i nie wymaga wymiany w całym okresie użytkowania urządzenia. Ponadto zintegrowane urządzenie podgrzewające baterię umożliwia jej ładowanie nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych.

Elektryczna Kubota z krótkim czasem ładowania

Wozidła KC70H-4e i KC70VSL-4e standardowo wyposażono w ładowarkę pokładową. Akumulator można zaś ładować prądem o napięciu od 80 do 240V i mocy 3 kW. Oczywiście im napięcie wyższe, tym czas ładowania jest krótszy. Przy napięciu 220V pełne naładowanie akumulatora zajmuje około 3 godzin. Natomiast uzupełnienie energii do poziomu 80% pojemności akumulatora wymaga 90 minut.

Ładowarkę można wykorzystać także w innej maszynie Kubota o napędzie elektrycznym. Jest to niezwykle proste. Aby wyjąć ładowarkę, wystarczy bowiem poluzować tylko 2 śruby mocujące.

Czy artykuł był przydatny?

Kliknij na gwiazdkę, by zagłosować

Ocena 5 / 5. Liczba głosów 1

Na razie brak głosów. Możesz być pierwszy!

Zobacz podobne

Oryginalne oleje silnikowe Kubota