„Test wiedzy mechanika”. Nagrodzono najlepszych mechaników Kubota
Od kilku lat Kubota organizuje „Test wiedzy mechanika”, który spośród mechaników pracujących w Autoryzowanych Punktach serwisowych wyłania tych z największą wiedzą. W czasie Kubota Insight Programme 2024 nagrodzono laureatów najnowszej edycji testu.
Kubota organizuje „Test” w celu podnoszenia kwalifikacji i poszerzania wiedzy zespołów Autoryzowanych Punktów Serwisowych. Nieustanne dążenie do doskonałości jest elementem japońskiej filozofii kaizen, która od lat przyświeca marce Kubota.
„Dla Kuboty ciągłe kształcenie serwisantów i wdrażanie ulepszeń to nie tylko obowiązek, ale przede wszystkim pasja i misja, która pozwala na budowanie trwałych i satysfakcjonujących relacji z klientami” – powiedział Edward Cyc, Szef Serwisu Kubota w Polsce.
Spis treści
Jak wyglądał „Test wiedzy mechanika”?
Test składa się z dwóch wymagających etapów. W pierwszym z nich uczestnicy muszą ukończyć specjalistyczne kursy związane z różnymi elementami pracy serwisu. W drugim rozwiązują test, który prowadzony jest w dwóch kategoriach – dla działu serwisu komunalnego i działu serwisu rolniczego. Podczas testu uczestnicy muszą odpowiedzieć na 40 pytań technicznych dotyczących maszyn Kubota.
W najnowszej edycji testu spośród serwisantów sieci serwisów komunalnych udział wzięło 76 osób. Zaś w przypadku sieci serwisu rolniczego było to 77 osób.
„Test wiedzy mechanika” jest organizowany pod koniec roku. Tak było także w przypadku najnowszej edycji. Nagrody dla zwycięzców są natomiast wręczane w czasie Kubota Insight Programme, czyli wizyty japońskich inżynierów Kubota w Polsce.
Czytaj także: Kubota Insight Programme 2024 za nami. Zobacz podsumowanie
Czytaj także: Rynek ciągników w styczniu 2024. Kubota wiceliderem
Nagrody dla najlepszych
W najnowszej edycji „Testu wiedzy mechanika” najlepiej wypadła ekipa mechaników z Pilar-Tech. Zdobyli oni w sumie aż pięć miejsc na podium w dwóch kategoriach testu.
– Diler Kubota firma Pilar-Tech naprawdę bardzo dobrze przygotował się do testu, stąd tak dobry wynik – podsumował Edward Cyc, szef Serwisu Kubota.
W kategorii agro, czyli działu serwisu rolniczego, pierwsze miejsce zajął pan Tomasz Ryński, drugie zaś pan Bartosz Adamski. W kategorii ground care „Testu wiedzy mechanika”, czyli działu komunalnego, najlepszy był pan Tomasz Borstyn, drugi był Bartosz Adamski, natomiast trzeci Zbigniew Borkowski.
Warto dodać, że Tomasz Borstyn i Zbigniew Borkowski są serwisantami działu komunalnego Pilar-Tech w centrali w Krakowie. Zaś pozostali laureaci pracują na co dzień w oddziale Pilar-Tech w Posądzy.
Serwisanetm spoza Pilar-Tech, który znalazł się na podium był mechanik dilera Kubota firmy Techmlek pan Mariusz Sagan. Zajął on trzecie miejsce w teście w kategorii Agro.
Przeczytaj także na AgroFakt.pl: Test wiedzy mechanika 2024. Kubota nagrodziła najlepszych serwisantów
– Jestem zadowolony z zajęcia trzeciego miejsca. Nie pierwszy raz biorę udział w „Teście wiedzy mechanika”, co pozwala mi na podniesienie moich kompetencji – powiedział laureat tuż po wręczeniu nagrody.
Zwycięzcy otrzymali nagrody finansowe. Zaś każdy uczestnik otrzyma dyplom i pamiątkowy gadżet.
Ponadto w teście Kubota przyznawał także tytuł „Specjalisty Kubota”. Tytuł ten otrzymywali serwisanci, którzy w „Teście wiedzy mechanika” osiągnęli poziom przynajmniej 80 proc. poprawnych odpowiedzi.
Źródła sukcesu
Skąd tak duży sukces Pilar-Techu w „Teście wiedzy mechanika”? – Zajmujemy się serwisem ciągników i maszyn Kubota od bardzo dawna. Pierwszą autoryzację Kuboty otrzymaliśmy w 2000 roku na gamę budowlaną (koparki), później systematycznie dochodziły część komunalna i agro. Mechanicy, którzy zwyciężyli w teście to osoby z bardzo dużym doświadczeniem od dziesięciu do dwudziestu dwóch lat – wyjaśnia Kornel Krzysztofek, Szef Działu Obsługi Posprzedażnej i Serwisu firmy Pilar-Tech. – Ponadto osoby, które zajęły pierwsze miejsca posiadają wyższe wykształcenie techniczne, a to pomaga w teście, ponieważ pojawiają się w nim także pytania z ogólnej wiedzy technicznej, którą zdobywa się na studiach – dodaje Krzysztofek.
Przedstawiciel Pilar-Tech wyjaśnia również, że serwisanci regularnie uczestniczą w szkoleniach organizowanych przez Kubotę. Zarówno tych stacjonarnych, jak i dostępnych na platformie e-learningowej dla serwisantów zwanej Kubota University.