50-lecie marki Kubota w Europie!
W 2024 roku przypada 50-lecie obecności marki Kubota w Europie. Historia japońskiej firmy w Europie rozpoczęła się w 1974 roku z otwarciem pierwszego oddziału we Francji. Przez pół wieku firma Kubota stała się symbolem niezawodności i innowacji. Przez cały rok 2024 Kubota będzie świętować ten jubileusz.
Kubota jest obecnie jednym z wiodących graczy na europejskim rynku maszyn rolniczych i budowlanych. Wyróżnia się nie tylko innowacyjnymi i zaawansowanymi produktami, ale także połączeniem globalnych rozwiązań z lokalnymi potrzebami.
Spis treści
50-lecie marki Kubota w Europie
Europa stanowi dla koncernu Kubota jeden z trzech strategicznych regionów – obok Azji i Ameryki Północnej. Od samego początku swojej obecności na Starym Kontynencie Kubota dąży do stworzenia sieci handlowej, w której wzajemne zaufanie z partnerami handlowymi i dystrybutorami stanowi klucz do rozwoju w tak konkurencyjnym środowisku biznesowym jak europejskie.
Przedsiębiorstwo, które w 1890 roku w Osace założył Gonshiro Kubota wyróżnia się nie tylko innowacyjnymi i zaawansowanymi produktami. Ale także stało się wiodącym dostawcą całościowych rozwiązań. Zaś silniki Kubota okazały się preferowanym źródłem mocy dla wielu klientów OEM w Europie.
Czytaj także: Rynek ciągników w styczniu 2024. Kubota liderem!
Czytaj także: Rynek ciągników w 2023 roku. Kubota na podium w podsumowaniu roku!
50-lecie marki Kubota: ewolucja i rozówj
Po otwarciu pierwszego oddziału we Francji, Kubota stale rozwijała swoje działania na Starym Kontynencie. Firma skoncentrowała się na rozwiązywaniu problemów związanych z żywnością, wodą i środowiskiem, wykorzystując swoje doświadczenie jako globalny producent.
Dążenie do zwiększania zadowolenia klientów zaowocowało staniem się ich zaufanym partnerem, co potwierdza motto firmy: „Kubota, On Your Side”.
KHE i obecność na Starym Kontynencie
W 2017 roku powstało Kubota Holding Europe (KHE), wzmacniając tożsamość korporacyjną firmy w Europie. Praca zespołowa pracowników z różnych działów generuje efekt synergii, zapewniając najlepsze usługi i produkty zarówno dystrybutorom, jak i końcowym użytkownikom.
Kubota kontynuowała ekspansję na kontynencie, tworząc oddziały w wielu krajach, w tym w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Holandii i Turcji, a także w Polsce.Obecnie firma zatrudnia około 5000 pracowników. Zaś jej sieć lokalnych partnerów handlowych liczy 1300 dealerów i dystrybutorów.
Innowacje i Wsparcie dla Klientów
Aby jeszcze lepiej służyć klientom, Kubota Europe utworzyła Centrum Innowacji w Europie (ICE) oraz ośrodek badawczo-rozwojowy KRDE we Francji, koncentrując się na opracowywaniu nowych, wydajnych modeli ciągników dostosowanych do potrzeb europejskich rolników.
Dwa europejskie centra dystrybucyjne oraz europejskie centrum logistyczne w północno-wschodniej Francji umacniają potencjał montażowy i system logistyczny firmy w Europie.